Razveselili smo se lepega jutra 7. marca 2024, saj smo se odpravljali na Primorsko. Dogovorjeni smo bili za ogled gradbišča drugega železniškega tira, ki je največje gradbišče v Sloveniji. S Črnega Kala nas je naš vodnik, gradbeni inženir Ljubo Žnidar iz družbe 2TDK, popeljal do viadukta Gabrovica, prekrasnega inženirskega objekta, speljanega pod črnokalskim viaduktom. Navdušeni smo bili nad pogledom na betonski viadukt, ki je oblikovan kot vlak z okroglimi okni in se oblikovno odlično ujema in prepleta s starejšim in višjim cestnim viaduktom. Gospod Žnidar nam je zanimivo in izčrpno predstavil objekte in nas podrobno seznanil z gradnjo drugega železniškega tira Divača- Koper. Viadukt Gabrovica je grajen po narivni metodi, ogledali pa smo si tudi ravnokar dokončani viadukt Vinjan, ki je grajen z metodo previsnih konzol. Tu smo se še posebej poglobili v temeljenje, ki je zaradi plazovitega terena zelo zapleteno. Projektant vseh treh mogočnih lepotcev je znani slovenski načrtovalec mostov Marjan Pipenbaher, ki želi mostovom poleg brezhibnih tehničnih lastnosti vdihniti tudi lepoto in skladnost, z njimi polepšati in nadgraditi okolico. Po njegovih besedah so mostovi najpomembnejše človekove zgradbe, ki povezujejo bregove in ljudi. Nato smo se odpeljali do Kopra in si ogledali stari del mesta z enim najlepših trgov od Dubrovnika do Benetk, kot piše v turističnem vodiču. Prepričali smo se o tem in imeli na koncu še čas za kosilce na prijetnem pomladanskem soncu. Vračali smo se polni gradbeniških in arhitekturnih spodbud, videli smo veliko novega, poučnega in lepega. Spremljevalci smo bili Ljubomir Milenkovič, Eva Arbanas in Marjeta Petriček.